کد خبر: 187453746
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » شائبه عدم صداقت در «سامانه شفافیت» صحت ندارد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سامانه شفافیت نیز گفت: این شائبه که برخی قراردادها در سامانه شفافیت قرار نمی گیرد، صحت ندارد چرا که معتقدیم باید همه موارد در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار شهری شبستان، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز گفت: در خصوص ایمنی خط 7 مترو مسئله سیگنالینگ و مسئله هواکش ها مطرح بود، بنابراین قرار شد خط 7 مترو به صورت بخش به بخش افتتاح شود.

 

اعطا در خصوص اظهارنظر شهردار مبنی بر تضمین ایمنی مترو بر عهده پیمانکار است، گفت: این به معنای این نیست که سفارش دهنده و کارفرما یعنی شهرداری تهران این موضوع را تضمین نمی کند بلکه به معنای این است که پیمانکار نیز باید نسبت به این مسئله متعهد باشد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سرپیچی برخی مناطق شهرداری تهران از لغو مصوبه برج باغ و صدور پروانه ساخت و ساز در باغات نیز گفت: این موضوع را می دانم و تذکر جدی نیز به شهرداری داده ام و حتی نامه محرمانه ای به شهرداری تهران ارسال شده و شماره پروانه ها و مناطقی که از مصوبه شورا تخلف کرده اند نیز اعلام شده است.

 

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری هم اندیشی طرح جایگزین برج باغ ها گفت: در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز در باغات تلاش می کنیم تا این مصوبه به صورت جدی اجرایی شود.

 

وی توضیح داد: مصوبه برج باغ ها که اسفندماه سال گذشته لغو شد از آن تاریخ به بعد پرونده ای در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز در باغات صادر شود این در حالی است که برخی تصور می کردند اگر پرونده ای قبل از این تاریخ تشکیل شده باشد باید پروسه خود را ادامه پیدا کند و مجوز ساخت و ساز دریافت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی انتقادات در خصوص هدررفت آب در شهرداری تهران گفت: موضوع هدررفت آب به واسطه آبیاری درختان را قبول دارم و باید بگویم پیگیری هایی نیز در این خصوص انجام شده است.

 

اعطا در خصوص پیش نویس لایحه کمیسیون ماده 100 گفت: اسفند 96 پیش نویس لایحه تنظیم شده و توسط شهردار وقت به معاون اول داده شد.

 

وی با بیان اینکه در خصوص ضمانت اجرایی ماده 100 تردیدهایی وجود دارد، اظهار داشت: اصلاحاتی باید در خصوص ماده 100 انجام شود البته را هم بگوییم که شورای شهر در این ماده جایگاه مشورتی دارد.

 

اعطا با اشاره به سخنان اخیر رییس مجلس مبنی بر ادغام سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در وزارت راه و منفک شدن این سازمان از وزارت کشور گفت: اختلاف نظرهایی در مورد جایگاه این سازمان وجود دارد و تا جایی که اطلاع دارم در زمان معاونت عمرانی وزارت کشور آقای افشانی نیز با این موضوع موافق بود و وزارت راه و مجلس نیز در این مورد پالس های مثبت می فرستادند.

 

اعطا گفت: با توجه به اینکه وزارت راه شأن نظارتی و وزارت کشور شأن ورودی در اداره شهرها دارد بنابراین باید وظایف هر کدام از این نهادها یک کاسه شود که در این راستا سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید یکپارچه شده و از وزارت کشور منفک و به وزارت راه برود.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سامانه شفافیت نیز گفت: این شائبه که برخی قراردادها در سامانه شفافیت قرار نمی گیرد، صحت ندارد چرا که معتقدیم باید همه موارد در دسترس شهروندان قرار بگیرد اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که مسایل در سیستم عریض و طویلی مثل شهرداری تهران آنقدر زیاد است که 21 عضو شورا از پس نظارت بر آن برنمی آیند.

 

اعطا در مورد جذب نیروی انسانی جدید در شهرداری تهران نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم بحثی درباره تدوین آیین نامه جذب نیروی انسانی در کمیسیون های شورا مطرح نشده است اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هر مدیری برای پست های مدیریتی خود می تواند افرادی را خارج از سازمان به بدنه شهرداری اضافه کند و این مسئله قابل دفاع است.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص اهدای کارت سیار طرح ترافیک به اعضای شورای شهر تهران با شارژ یک میلیون تومان نیز گفت: برای هر عضو شورا یک کارت سیار با شارژ یک میلیون تومان که برای مصرف 30 روز است، صادر شده است.

 

اعطا با بیان اینکه برخی از اعضای شورا از صدور کارت های سیار طرح ترافیک موافق نبودند، گفت: این کارت ها می تواند در طول روز بین 2 ماشین تغییر داده شود البته باید بگویم که نباید این کارت های شارژ در اختیار اعضا قرار می گرفت.

 

وی افزود: کارشناسان شورای شهر که مسایل نظارتی را دنبال می کنند می توانند از این کارت های سیار استفاده کنند چرا که در کل شورا تنها 4 خودروی دارای طرح ترافیک است که این تعداد جوابگوی حجم زیاد کارهای شورا را نمی دهد.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به لایحه تعرفه های جدید بهشت زهرا گفت: تعرفه های بهشت زهرا از سال 91 تا 97 هیچگونه افزایشی نداشته است و در جلسه اخیر آنچه که مطرح شد به نظر من باید هر دو لایحه یعنی تخفیف و تقسیط تعرفه ها و نحوه اعمال و احراز و معیار تشخیص میزان این تخفیفات هر دو در یک جلسه مطرح می شد.

 

اعطا در ادامه با اشاره به سرانجام طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: در اصلاحیه قانون شوراها که تابستان 96 ابلاغ شد صراحتا ماده ای در خصوص تحقیق و تفحص از موسسه همشهری آمده است.

 

وی ادامه داد: طبق این ابلاغیه اعضای شورا باید تحقیق و تفحص از موسسه مذکور را مانند یک طرح عادی به صحن شورا بیاورند و پس از سپری شدن فرآیند تحقیق و تفحص کلید بخورد و رییس شورا حکم اعضایی را که به عنوان هیئت تحقیق و تفحص معرفی شده اند را صادر کند. در ادامه هیئت کارشناسی در محل موسسه همشهری مستقر شود.

 

اعطا افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طبق قانون از لحظه ای که هیئت تحقیق و تفحص شروع به کار می کند تمام کارهای آنها باید محرمانه باشد و کلیه بررسی های آنها محرمانه انجام می شود و در پایان گزارش طرح تحقیق و تفحص باید به قوه قضاییه ارسال شود که این یک فرآیند قضایی و محرمانه است و تا زمان صدور رأی محرمانه باقی می ماند.

 

سخنگوی با اشاره به نامه اخیر رییس بنیاد مستضعفان در خصوص اعلام آمادگی این بنیاد برای حفظ باغات گفت: از نامه اخیر سعیدی کیا به رییس شورای شهر تقدیر می کنیم چرا که حدود 15 باب در تملک بنیاد مستضعفان است و زمانی که این بنیاد برای حفظ باغات اعلام آمادگی کرد بیانگر حساسیت های موجود برای حفظ باغات در افکار عمومی است.

 

وی در خصوص موضوع پلاسکو گفت: مسئله پلاسکو باید در کمیسیون ماده پنج بررسی شود و این موضوع ربطی به شهرداری ندارد.

 

اعطا یادآور شد: کمیسیون ماده پنج شامل هشت عضو است که هفت عضو آن حق رأی  دارند که شهرداری یکی از اعضای دارای حق رأی می باشد و رییس شورای شهر تهران عضو ناظر آن محسوب می شود.

 

اعطا در ادامه با اشاره به وضعیت بهسازی و مرمت آرامگاه شهدای مشروطه گفت: شهرداری طبق اسناد بالادستی موظف است تا برای احیای میراث فرهنگی اماکن و آرامستان های قدیمی گام بردارند.

 

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آرامگاه روزنامه نگاران مشروطه در طرح توسعه بیمارستان لقمان قرار دارد و تلاش می کنیم تا حد فاصل 14 مرداد مصادف با روز مشروطه تا 17 مرداد مصادف با روز خبرنگار خبرهای خوبی در خصوص سرانجام آرامگاه شهدای مشروطه داشته باشیم.

 

 

پایان پیام/47

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین